• Uratuj Ziemię

          • 28 kwietnia uczniowie z kl. Id wzięli udział w grze terenowej „Uratuj Ziemię”, której celem było zwrócenie uwagi na zagadnienia dotyczące ochrony środowiska naturalnego oraz promowanie zachowań proekologicznych.

            Zabawa wywołała wiele radości i uśmiechu, jednak najważniejsze było to, że młodzi uczestnicy utrwalili swoje wiadomości, jak dbać o środowisko naturalne. Za wzorowe wykonanie wszystkich zadań otrzymali certyfikat „Przyjaciół Ziemi”.

             Elżbieta Żołędowska, Agnieszka Kosiorek

          • „Wycieczka do oczyszczalni.”

          • Niezwykłe lekcje... 

            150 litrów  

            300 kilogramów  

            Czy to lekcja matematyki? Oczywiście, że nie. To bardzo ciekawa lekcja ekologii.  

            Trzeciolkasiści wiedzą, że każdy z nich produkuje około 150 l ścieków... dziennie i 300 kg odpadów rocznie. 

            W ramach zajęć o tematyce ekologicznej wybraliśmy się na wycieczkę do węgrowskiej oczyszczalni, aby zgłębić tajniki skomplikowanego procesu oczyszczania ścieków. Mogliśmy nie tylko zobaczyć, ale i... powąchać to, co wypływa z naszych domowych rur. Co ma wspólnego dolar ze ściekami? Takie okazy i nie tylko znajdują pracownicy w tym, co spłynie do oczyszczalni.  

            A, jak to jest być inżynierem, kontrolować i sterować procesem technologicznym? My już wiemy! Bardzo ciekawa sprawa! 

            W drodze powrotnej zajrzeliśmy po sąsiedzku do Sorcika. To tam mieszkańcy Węgrowa mogą przywozić posegregowane odpady. Większość z nich dostaje drugie życie. Jakie? Tego dowiedzieliśmy się z bardzo ciekawej ścieżki edukacyjnej. No i co to jest ten prasokontener? I kim jest Bruno? Tego musicie dowiedzieć się sami. Sorcik na Was czeka!   

            Ach, i meldujemy, że razem ważymy ponad 3 tony! Sprawdziliśmy to na sorcikowej wadze.  

            Bardzo dziękujemy pracownikom Miejskiej Oczyszczalni Ścieków panu R. Parysowi i P. Bocianowi oraz PSZOK SORCIK panu M. Siekierzyńskiemu za bardzo ciekawe lekcje ekologii 

            I. Dąbrowska, M. Pietruczanis, A. Sińczuk, D. Snopczyńska, Z. Szczęsna

          • Warsztaty ogrodnicze w sali zabaw

          • 🌱🪻🌱🪻🌱🪻🌱🪻🌱

             

            Tuż przed świętami, uczniowie klasy I c wzięli udział w warsztatach organizowanych w sali zabaw „Karuzela”. Była to doskonała okazja, by połączyć radosną zabawę z nauką i kreatywnym działaniem.

            Dzieci najpierw korzystały z atrakcji oferowanych przez salę zabaw. Było mnóstwo radości, ruchu i wspólnej zabawy.

            Następnie, podczas warsztatów ogrodniczych, każdy uczestnik własnoręcznie pomalował doniczkę, wykazując się pomysłowością i artystycznym zapałem. W tak przygotowanych naczyniach dzieci posadziły sadzonki szafirków, ucząc się przy tym podstaw pielęgnacji roślin .

            Każde z dzieci zabrało swojego kwiatka do domu, by móc przyozdobić nim świąteczny stół

            i podziwiać jak rośnie.

            To wyjątkowe doświadczenie z pewnością na długo pozostanie w pamięci uczniów.

            Elżbieta Siwińska

          • Wiosenne sadzenie kwiatów w klasie 1d

          • 🏵️🪴🏵️🪴🏵️🪴🏵️🪴🏵️🪴🏵️🪴🏵️🪴🏵️🪴

            W środę 16 kwietnia uczniowie klasy 1d zamienili się w ogrodników. Z pomocą mamy Martynki p. Ewie Jaszczur, zasadzili cebulki wiosennych kwiatów w doniczkach. Wszyscy podjęli się bardzo odpowiedzialnego zadania zobowiązując się przy tym do codziennej pielęgnacji swoich roślinek w domu – podlewania i doglądania. Pomysł bardzo spodobał się uczniom, którzy z uśmiechem na twarzach oraz dużym zaangażowaniem sadzili swoje roślinki oraz ozdabiali doniczki.

            Na koniec wszyscy zjedli pyszne babeczki, które przygotował Julek Kalinowski razem z mamą Marleną 🧁🧁🧁🧁🧁

            Bardzo dziękujemy p. Ewie i p. Marlenie 🌹🌷💖🌹🌷💖

            Elżbieta Żołędowska

            Agnieszka Kosiorek

          • "Dobry nastrój to podstawa" 

          • Z czym nam się kojarzą emocje? 

            Jakie emocje towarzyszą różnym rzeczom? 

            Po dyskusjach "włożyliśmy" różowe okulary i w żartobliwym nastroju wywołanym przez "Psie sucharki" napełniliśmy "słoik wdzięczności". Zachęceni do tworzenia własnych "słoików" zastanowiliśmy się, jak to jest być człowiekiem szczęśliwym i czy nasze wyobrażenie jest zgodne z opowiadaniem przeczytanym przez prowadzącą zajęcia panią psycholog Martę Sękal.

            Uczestnicy porannych zajęć w grupie III świetlicy szkolnej w dobrym nastroju, pełni wdzięczności rozeszli się do klas na lekcje. 

            Dorota Żebrowska

          • ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ…

          • 19 kwietnia przypada rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim – największego zbrojnego zrywu Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwszego powstania miejskiego w okupowanej Europie.

            Akcja Żonkile to coroczna inicjatywa społeczno-edukacyjna organizowana przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, mająca na celu upamiętnienie tego wydarzenia. Każdego roku nauczyciele oraz uczniowie naszej szkoły dołączają do niej, przypinając żółte żonkile – symbol pamięci o tych wydarzeniach. W tym roku do akcji aktywnie przyłączyły się klasy: 7e oraz 8e.

            Dlaczego żonkile?

            Ostatni przywódca Żydowskiej Organizacji Bojowej, Marek Edelman, który przeżył likwidację getta, przez lata pielęgnował pamięć o wydarzeniach z 1943 roku. Do końca życia w rocznicę powstania przychodził pod pomnik Bohaterów Getta, by oddać hołd poległym towarzyszom. Wraz z nim przychodziło coraz więcej ludzi z żółtymi kwiatami.

            Akcji od początku towarzyszy hasło "Łączy nas pamięć", które podkreśla siłę wspólnoty, znaczenie solidarności, potrzebę dialogu ponad podziałami.

            Głęboko wierzymy, że pamięć o przeszłości jest jedną z nadrzędnych wartości, które nas jednoczą i nadają nam wspólną tożsamość – niezależnie od światopoglądu czy sympatii politycznych.

            Dyrekcja Szkoły

            Aneta Lachowska

            Barbara Ruta

          • KONKURS PLASTYKA W OBRZĘDACH I ZWYCZAJACH - WIELKANOC 2025r.

          • Co roku, przed Wielkanocą, uczniowie naszej szkoły biorą udział w konkursie na najładniejszą palmę, kartę lub ozdobę świąteczną. W tym roku do Węgrowskiego Ośrodka Kultury zanieśliśmy osiem najładniejszych palm wykonanych przez uczniów klas 4 - 6 : Jana Jasińskiego V c, Nikoli Żmudy V b, Aleksandry Sobotki IV b, Gabriela Plewki VI d, Marceli Sulich V a, Tomasza Kowalskiego V c, Magdaleny Dzundzy V a, Szymona Gołębiewskiego V b. Z klas 1 - 3 karty świąteczne Franciszka   Gąsiora III b, Antoniny Gryglas I a, Marty Dzundzy II a,   Tymoteusza Dziadaka II a, Amelii Salach II a, Cezarego Reguły I b.
            !4 kwietnia odbyło się w Węgrowskim Ośrodku Kultury wręczenie   nagród w konkursie PLASTYKA W OBRZĘDACH I ZWYCZAJACH - WIELKANOC 2025. Uczniowie z naszej szkoły wykazali się pomysłowością i kreatywnością. Marcela Salach zdobyła pierwszą nagrodę a Magdalena Dzundza trzecią w swojej kategorii. Natomiast Nikola Żmuda i Szymon Gołębiewski zdobyli wyróżnienie. Z klas młodszych Amelia Salach zdobyła drugie miejsce. Gratulujemy nagrodzonym i wszystkim uczestnikom konkursu.

            Dorota Białobrzeska-Portka

          • Dzień Otwarty w Węgrowskim Sanepidzie

          • 9 kwietnia 2025 r., w ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia uczniowie klas Ic, Id oraz IIb udali się do Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Węgrowie. 

            Dzieci dowiedziały się czym zajmuje się Inspekcja Sanitarna, poznały pracowników PSSE oraz wzięły udział w przygotowanych zajęciach. Wspólnie posegregowały produkty żywnościowe na te zdrowe i niezdrowe, poznały technikę prawidłowego mycia zębów i na własne oczy przekonały się, jak ważne jest dokładne mycie rąk. 

            Przed budynkiem PSSE uczniowie zostali poinformowani o profilaktyce chorób zakaźnych, szczepieniach i bezpieczeństwie żywienia. Bogatsi o nową i cenną wiedzę wrócili do szkoły. 

            Dziękujemy pracownikom Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Węgrowie za zaproszenie i podzielenie się cenną wiedzą z uczniami. 

            Agnieszka Kowalczyk, Emilia Podniesińska, Elżbieta Siwińska, Elżbieta Żołędowska

          • Wycieczka do Warszawy

          • 4 kwietnia 2025r. klasy IIIa i IIIc udały się na wycieczkę do Warszawy.

            Wycieczka rozpoczęła się od wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie uczniowie z podziałem na grupy uczestniczyli w lekcji pt. ,,Wojna oczami dziecka”, która była inspirowana lekturą Joanny Papuzińskiej „Asiunia” . Główna bohaterka, mała dziewczynka, musiała szybko dorosnąć w obliczu wojennej rzeczywistości.

            Podczas wizyty w muzeum mieliśmy okazję porównać jej doświadczenia z relacjami wystawionymi w muzeum. Widzieliśmy zdjęcia i przedmioty, które przypominały o dziecięcych marzeniach i utraconej beztrosce. Wspólnie zastanawialiśmy się, jak wojna zmienia życie dzieci i jakie wartości mogą wynieść z takich doświadczeń. Mieliśmy też okazję zastanowić się nad tym, co można schować do plecaka w razie zagrożenia oraz jakie emocje towarzyszą postaci i czytelnikowi po przeczytaniu jej historii.

            Pobyt w Muzeum Powstania Warszawskiego był dla nas nie tylko lekcją historii, ale także lekcją empatii i zrozumienia dla trudnych doświadczeń, które kształtują nas jako ludzi. Wspomnienia z tej lekcji na pewno pozostaną z nami na długo.

            Po wizycie w muzeum udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. To miejsce zachwyciło nas swoją interaktywnością i różnorodnością wystaw. Uczniowie mieli możliwość samodzielnego eksperymentowania z różnymi zjawiskami naukowymi, co sprawiło, że nauka stała się dla nich prawdziwą przyjemnością.

            Dużym zainteresowaniem cieszyły się strefy poświęcone fizyce i astronomii, gdzie dzieci mogły zobaczyć, jak działają różne urządzenia oraz przeprowadzić proste doświadczenia.

            Największe wrażenie wywołała na nich rozmowa ze sztuczną inteligencją, bowiem możliwość zadawania pytań i uzyskiwania odpowiedzi w czasie rzeczywistym daje poczucie bezpośredniego kontaktu z technologią, co jest nie tylko edukacyjne, ale i bardzo angażujące.

            Wycieczka była nie tylko edukacyjna, ale również emocjonalna. Uczniowie zyskali nową perspektywę na historię oraz zainspirowali się nauką. Wspólnie spędzony czas pozwolił nam na lepsze zrozumienie zarówno przeszłości, jak i otaczającego nas świata.

            Za pomoc podczas wycieczki dziękujemy p. Beacie Pogorzelskiej i p. Emilii Podniesińskiej.

            Iwona Dąbrowska, Dorota Snopczyńska

          • Co to jest teatr?

          • W klasach: Ia i Id odbyły się zajęcia z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, podczas których uczniowie mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat teatru. Dowiedzieli się kto pracuje w teatrze, jak powstaje przedstawienie, jak należy zachować się w teatrze...

            Pani Danusia przedstawiła dzieciom ilustrowany słowniczek terminów teatralnych, dzięki któremu uczniowie mogli szybko przyswoić nowe określenia.

            Najwięcej radości sprawiło dzieciom przymierzanie kostiumów, pozowanie do zdjęć oraz ćwiczenia buzi i języka.

            Bardzo serdecznie dziękujemy pani Danucie Chylińskiej za przeprowadzenie interesujących i ciekawych zajęć.

            Tekst i zdjęcia: Elżbieta Żołędowska, Elżbieta Szcześnik, Agnieszka Kosiorek.

          • TRENER PIŁKI RĘCZNEJ

          • Gratulujemy naszym nauczycielom, panu Pawłowi Kuciowi i panu Michałowi Gierasimiukowi ukończenia kursu TRENERA PIŁKI RĘCZNEJ

            Życzymy wielu powodów do dumy z pracy, jaką wykonujecie, Wasze zaangażowanie, wiedza i umiejętności niech inspirują innych do osiągania coraz wyższych celów.

            Niech pasja i motywacja nigdy Was nie opuszcza, a każdy podopieczny znajduje w Was wsparcie i inspiracje!

            Niech każdy trening, który prowadzicie, przynosi widoczne rezultaty i rozwój!

            Niech Wasza cierpliwość i zaangażowanie nigdy nie słabną, a praca jako trenera przynosi radość i spełnienie

            Dyrektor szkoły

            Agnieszka Zarzycka

          • Wizyta pani psycholog w świetlicy

          • W dniu 28 III br. uczestnikom zajęć świetlicowych z klas II b i II c złożyła wizytę pani Marta Sękal, psycholog naszej szkoły. Motywem spotkania były zbliżające się Prima Aprilis, święta Wielkiej Nocy, a także od niedawna trwająca wiosna.

            W ramach zapoznania się Gościa z uczniami, wybierano kartę z rysunkiem, po czym uzasadniano, dlaczego właśnie tę. Zarówno ci podopieczni, którzy dokonali wyboru, jak też ci bez karty, przedstawiali się w paru słowach. Prowadząca przeczytała dzieciom trzy opowiadania. Pierwsze z nich – pod żartobliwym tytułem – „Krowi placek”, dość humorystyczne, aczkolwiek traktujące o poważnych zagadnieniach, którymi są: przemoc psychiczna, uczucia nękanego bohatera, odwaga w obronie istoty gnębionej. Pani odwołała się również do rzeczywistości, w której żyją wychowankowie. Następny tekst – noszący tytuł: „Wełniane czapeczki” Niny Lussy – poruszał temat chorych młodziutkich pacjentów szpitala. Pani Marta Sękal uwydatniła to, jakie szczęście mają osoby zdrowe i, czy pamiętają o tym na co dzień. W opowiadaniu zatytułowanym Tajemniczy ktoś mowa jest o Grzesiu poruszającym się na wózku inwalidzkim. To chłopiec, który mimo niepełnosprawności fizycznej, czerpał radość z tańca, z życia towarzyskiego. Cenił to, co posiadał w sobie i wokół siebie.

            Podsumowanie utworu stanowił morał, z którym zaznajomiły się „świetliki”:

            „Żeby zostać super bohaterem wcale nie trzeba być najsilniejszym ani najszybszym. Nie trzeba też rzucać najdalej ani skakać najwyżej. Wiesz, jak możesz zostać super bohaterem? Spraw, by ktoś się uśmiechnął. Wywołuj uśmiechy na twarzach innych osób. Tyle wystarczy”.

            Uczniowie otrzymali możliwość wystosowania pytań do pani psycholog.

            Gościowi specjalnemu wychowawca świetlicy wraz z podopiecznymi złożyli podziękowanie werbalne i gromkimi brawami za przygotowanie głębokich, zasadniczych treści, które w dużej mierze miały na celu zwrócenie uwagę na jasną stronę życia, na pogodę ducha w relacjach międzyludzkich, na podejście z uśmiechem do siebie oraz do innych.

            Tekst i fotografie: Emilia Jaczewska

      • Kontakty

        • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Węgrowie
        • (+25) 792-30-97
        • 07 - 100 Węgrów
          ul. T. Kościuszki 16
          Poland
        • Księgowość - Kasa nr bezpośredni (25)792-35-12
        • Więcej informacji w zakładce Nasza szkoła >>> Sekretariat
      • Logowanie