W dniach 9 i 12 V br. w świetlicy szkolnej dla klas II i III a odbywały się zajęcia, mające na celu skupienie uwagę na przyrodzie, a także jej ochronę oraz afirmację. Ten zamiar uskutecznialiśmy z pomocą bajki zatytułowanej „Stokrotka” H. Ch. Andersena. Omówiliśmy wiele aspektów tego utworu, zarówno w wymiarze dosłownym, jak i przenośnym, uniwersalnym. Wychowankowie odpowiadając racjonalnie i przemyślanie na pytania nauczyciela, jak również kolorując bohaterów tekstu literackiego utwierdzali się w przekonaniu, jak istotne są harmonijne współegzystowanie z naturą, zachowania proekologiczne.
O tym, jak malowniczy i zachwycający jest maj w naszych ogrodach, skwerkach, parkach, na łąkach traktowały film edukacyjny, wierszyki, jak też albumy roślin ozdobnych i leczniczych. Podopieczni poznali szereg nazw kwiatów, krzewów, drzew, ich wygląd, a także właściwości zdrowotne niektórych ziół. Z widocznym zainteresowaniem, przyjemnością dzieci wymieniały się spostrzeżeniami, opiniami na temat uwidocznionych wiosennych roślin. Z nie mniejszą gorliwością malowały farbami wykrojniki kwiatów i flakonów. Podopieczni chętnie rozwiązywali zgadywanki tematyczne oraz z pasją grali w popularną grę: „4 litery”, zwaną również wisielcem.
Niezwykłą aktywność, precyzyjność wykonania prac plastycznych oraz koncentrację na programie zajęć prowadząca nagrodziła ciasteczkami w kształcie kwiatowym. Jestem bardzo dumna ze współudziału wychowanków w tym majowym spotkaniu. Głęboko wierzę, iż wrażliwość na czar, piękno natury u wychowanków zaowocuje piękną, etyczną postawą ekologiczną.
Emilia Jaczewska
Foto: Panie Bożena Sakowska i Emilia Jaczewska