Aktualności

          • „Moc relacji – siła bez przemocy”

          • W listopadzie uczniowie kl. I – III w ramach realizacji trzeciego zadania z ogólnopolskiego projektu „Moc relacji – siła bez przemocy” wzięli udział w zajęciach pod hasłem „Misja bezpieczna klasa – wyprawa po dobre samopoczucie”. Podczas spotkania dzieci uczyły się rozpoznawania emocji oraz wskazywania, w której części ciała najczęściej je odczuwają. Ćwiczyły także dopasowywanie emocji do różnych codziennych sytuacji.

            Ważnym elementem zajęć było poznanie prostych sposobów na uspokojenie się, takich jak głębokie oddychanie, liczenie w myślach, muzyka relaksacyjna czy krótkie przerwy na wyciszenie. Dzieci wykonały też ,, Słoik spokoju”.

            Po zrealizowanych zajęciach uczniowie zdobyli ,, Pieczęć dobrego samopoczucia”, którą wkleiły do ,,Księgi relacji”.

            Zajęcia pomogły uczniom lepiej zrozumieć własne reakcje i zadbać o dobre samopoczucie w klasie.

            Nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej

          • Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia w świetlicy szkolnej dla klas trzecich i II c oraz II d.

          • 25 XI to dzień, który znany jest w szczególności najmłodszym uczniom, a także ich opiekunom z tytułu święta pluszowego niedźwiadka. Popularność i uniwersalność tej zabawki wzrosła od 2002 r., tj. od ustanowienia święta na świecie. Przez dziesięciolecia maskotka utrzymywała się na rynku, co więcej – tworzono jej prototypy w literaturze, a później w filmach animowanych. 

            Pluszowy miś musiał zatem zostać należycie uhonorowany w świetlicy dla młodszych wychowanków. W dniach 20-28 XI „świetliki” wykonywały misie z filcu i foli piankowej, grały w gry manualne, np. układanie fasolek wokół konturu kolorowanki czy też puzzli bohaterów bajek. Ćwiczeniem motoryki małej było robienie sobie nawzajem masażu relaksacyjnego według opowiadania o Rysiu i Misiu. Dzieci z podekscytowaniem, radością uczestniczyły w zabawach integrujących, jak również zręcznościowo-ruchowych z pluszakiem w roli głównej. Ponadto oglądały filmy o sławnych niedźwiadkach. Podopieczni słuchali rymowanek o Przygodach Kubusia Puchatka oraz rozwiązywali quizy ze znajomości historii tego dnia. Wszystkie zajęcia przebiegały w muzycznym klimacie. 

            Z pogawędek i emocji towarzyszących zabawom i grom dowiadujemy się, że przytulanka wciąż cieszy dzieci, stanowi nieodłączny element ich życia domowego, tudzież szkolnego. 

            Emilia Jaczewska 

          • Andrzejki

          • 28 listopada świetlica szkolna dla klas pierwszych zamieniła się w magiczną salę wróżb, w której zgodnie z tradycją, odbyły się wróżby i zabawy andrzejkowe. Tego dnia każdy chciał dowiedzieć się, co go czeka w przyszłości, sława, bogactwo, a może dalekie podróże. Na początku spotkania dzieci poznały historię tego święta, zapoznały się z tradycjami andrzejkowymi, a później rozpoczęły się zabawy z przygotowanymi wróżbami. To był dzień pełen magii, oczywiście dzieci wiedzą, że wszystkie wróżby traktujemy z przymrużeniem oka. Andrzejkowe zabawy wraz z wróżbami były wspaniałą okazją do wspólnej dobrej zabawy.

            Wioleta Rychlik

          • Dzień Życzliwości i Pozdrowień

          • 21 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Tego dnia do kręgu życzliwych i uśmiechniętych ludzi postanowiły dołączyć także dzieci ze świetlicy szkolnej dla klas pierwszych. Na początku zajęć rozmawialiśmy o życzliwości, dobrych manierach, zachowaniu się w szkole i miejscach publicznych. W czasie zajęć dzieci wykonały mapę mentalną, która przedstawiała wyjaśnienie słowa-życzliwy. Świetliki stworzyły również kodeks życzliwości oraz uśmiechnięte buźki. Wspólnie rozwiązali krzyżówkę. Po zajęciach tematycznych przyszedł również czas na zabawy mające na celu uświadomienie tego jak łatwo być życzliwym.  Dzień Życzliwości i Pozdrowień to wspaniała okazja aby przypomnieć sobie, ile w naszych codziennych relacjach znaczą proste słowa: proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, miłego dnia, dobrze, że tu jesteś, a także jak cudowną i ciepłą atmosferę wprowadza serdeczny uśmiech na twarzy. Uśmiech, serdeczność i wzajemna życzliwość są dobre na wszystko.

            Wioleta Rychlik

          • 🥇ZŁOTE I 🥈SREBRNE MEDALISTKI POWIATU WĘGROWSKIEGO W PIŁCE RĘCZNEJ W KATEGORII DZIEWCZĄT KL.7-8

          • 24 listopada na hali sportowej Szkoły Podstawowej Nr 2 rozegrany został finał powiatu w piłce ręcznej. Do walki w kategorii młodzież stanęło 5 zespołów dziewcząt: 🤾SP 2 WĘGRÓW I, 🤾SP WĘGRÓW II, 🤾SP SADOWNE, 🤾SP RUCHNA , SP STOCZEK – 🤾.

               

            Kolejność końcowa

            1. 🏆🥇SP WĘGRÓW I

            2. 🏆🥈SP WĘGRÓW II

            3. 🏆🥉SP STOCZEK

            4. 🤾SP SADOWNE

            5. 🤾SP RUCHNA

            Wszystkim uczestnikom turnieju dziękujemy za udział i postawę ,,fair play”👍

            GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM I ŻYCZYMY POWODZENIA W ROZGRYWKACH REGIONALNYCH🏆🥇.

            Katarzyna Paderewska

          • Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień w bibliotece szkolnej.

          • Dobre serca to ogrody,

            dobre myśli to korzenie,

            miłe słowa to kwiaty,

            dobre uczynki to owoce

             Jan Ruskin 

            21 listopada w kalendarzu (nie tylko szkolnym) należy do niezwykłych dni w roku. Zna go coraz więcej ludzi, w tym najmłodszych. Niesie ze sobą doniosłą ideę, mianowicie zmiany świata na lepsze małymi krokami, którymi są codzienne akty życzliwości, empatii, uprzejmości, przyjacielskiej dłoni. Uwrażliwienie na drugiego człowieka winno stanowić nieomal styl życia każdego z nas. Trudno wyobrazić sobie rzeczywistość pozbawioną tych cech. 

            Uczniowie z klas II c, II d, a także trzecich świętowali w sposób zapadający w pamięć. Na pewno czuli, jak ważna to sprawa dla wszystkich, bez wyjątku. Ze skupieniem wysłuchali opowiadania zatytułowanego Życzliwość popłaca Carme DolzNứrii Aparicio, po czym udzielili celnych odpowiedzi ad vocem treści utworu. Świetliki porównały swoje definicje słów: „życzliwość”, „bycie życzliwym”definicją słownika języka polskiego, którą przeczytała nauczycielka. Dzieci tworzyły łańcuch życzliwych dłoni z kolorowego papieru, to jest odrysowywały na kartkach własną dłoń, na której rysowały sytuacje czy też symbole kojarzące się z przychylnością, braterstwem. Kolejnym wytworem wyobraźni, jak też kreatywności młodziutkich czytelników były życzliwe kartki, które zawierały krótkie życzenia/pozdrowienia oraz rysunek wykonany węglem, np. nadawcy i adresata. Stanowiły wyraz czułości, serdeczności, wdzięcznej pamięci o bliskich, znajomych. Podczas prac plastyczno technicznych słuchano utworów muzycznych z wiodącym zagadnieniem. Uczniowie nadzwyczaj chętnie i wesoło grali w grę zwaną „życzliwy telegram”, która przypomina „głuchy telefon” z tym, że komunikat powinien charakteryzować się szczerym, raczej łaskawym, doceniającym walory, zalety czegoś stwierdzeniem. Prowadząca poprosiła uczestników zajęć czytelniczych o opinię na ich temat. W zabawie jako ostatnia usłyszała i powtórzyła: „zajęcia były bardzo fajne☺. Integrującą i nieco symboliczną wartość przedstawiła również prosta zabawa balonem w kolorze różu, czyli przyjaźni 

            Spotkanie zakończył poczęstunek aktywnych uczniów lizakami w kształcie serca. 

            Łącząca ciepłe pozdrowienie  

            Emilia Jaczewska 

            Foto: Pani Bożena Sakowska  

            i Emilia Jaczewska 

          • Wycieczka do Warszawy

          • W poniedziałek, 17 listopada, uczniowie klasy II a, II b i III c wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem programu była wizyta w Teatrze WAM, gdzie obejrzeliśmy musical pt. „Bajki Natalki – Żabbing i Pan Koń”. Po spektaklu czekała na nas wyjątkowa niespodzianka — dyrektor teatru zaprosił nas na scenę, dzięki czemu mogliśmy zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia z aktorami i zobaczyć kulisy teatru z bliska. Po pełnym wrażeń spotkaniu uczestnicy wycieczki udali się na pyszną pizzę, a następnie odwiedzili miniciti — miejsce, w którym dzieci mogły wcielić się w wybrane przez siebie zawody. Uczniowie próbowali swoich sił jako lekarze, strażacy, policjanci, bankowcy, projektanci, sportowcy, mechanicy oraz w wielu innych zawodach. Za swoją pracę otrzymywali miniasy, które następnie mogli wymienić na drobne upominki w Empiku.

            To była pełna radości, nauki i nowych doświadczeń wycieczka, którą uczniowie na pewno długo zapamiętają!

            Sylwia Brzozowicz, Marta Gołoś – Tryfon, Elżbieta Szcześnik, Beata Pogorzelska

          • Dzień Czarnego Kota

          • 17 listopada obchodzimy Dzień Czarnego Kota, ustanowiony w 2007 roku przez dwie włoskie organizacje – Stowarzyszenie Obrony Zwierząt i Środowiska oraz Ruch Obrony Czarnych Kotów. Święto to ma na celu walkę z przesądami, zgodnie z którymi czarne koty przynoszą pecha oraz promowanie pozytywnego wizerunku tych zwierząt. Warto poświęcić szczególną uwagę czarnym kotom i odwrócić uwagę od negatywnych skojarzeń z nimi związanych. Można uwypuklić w tym dniu wszelkie kocie atuty, poznać skrywane przez nich tajemnice, wytłumaczyć sposób zachowania i zwyczaje, które wpisane są w kocią naturę. I tak zadziało się w świetlicy dla klas pierwszych. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się, że wielu krajach, zwłaszcza w Azji, uważa się czarne koty za symbol szczęścia. W Japonii przybycie czarnego kota do domu jest oznaką pomyślności, a w Francji ludzie wierzą, że czarny kot przynosi szczęście. Poznaliśmy także ciekawostki o czarnych kotach, w ramach pogadanki rozmawialiśmy, iż czarny kot nie oznacza pecha, że to tylko przesąd. Świetliczaki wykonały również prace plastyczne o kociej tematyce. Brały udział w zabawach ruchowych „Łowca myszy”, „Kocia gimnastyka”, „Koci grzbiet”. Na zakończenie obejrzeliśmy bajkę „Przygody kota Filemona”.

            Wioleta Rychlik

          • Światowy Dzień Cukrzycy w klasie II b

          • 14 listopada klasa II b w wyjątkowy sposób obchodziła Światowy Dzień Cukrzycy. Uczniowie poznali najważniejsze informacje o cukrzycy – dowiedzieli się, jak wygląda codzienne życie z tą chorobą, jak można wspierać osoby chorujące oraz jakie przyrządy są im potrzebne, m.in. glukometr, pompa insulinowa, sensor do pomiaru poziomu cukru i inne niezbędne akcesoria.

            Po części edukacyjnej przyszedł czas na działanie. Dla swojej koleżanki Julki uczniowie przygotowali coś naprawdę wyjątkowego – pudełko miłych słów. 🤗

            W środku znalazły się rysunki, ciepłe wiadomości i słowa otuchy, które mają dodawać jej siły i przypominać, że cała klasa jest z nią.

            To był dzień pełen empatii, wiedzy i serdeczności.

            Sylwia Brzozowicz, Marta Gołoś - Tryfon

          • Zajęcia czytelnicze w bibliotece szkolnej

          • W dniu 12 XI br. w naszej bibliotece uczniowie zapisani do świetlicy z kl. II c, III a, III b, III d oraz III e wzięli udział w zajęciach głośnego czytania. Dzieci wysłuchały bajki edukacyjnej, czytanej przez prowadzącą, pt.: Urodzinowe przyjęcie i klops. O umiejętności słuchania innych Agnieszki Antosiewicz.  W toku omawiania tekstu na pierwszy plan wysuwał się motyw zdolności i chęci uważnego słuchania rozmówcy. Uczniowie z nauczycielem przytaczali argumenty za tym, dlaczego warto słuchać innych, a nie tylko samemu mówić. Czytelnicy mieli sposobność poćwiczyć zmysł słuchu, pamięć słuchową w czasie zabawy, która polegała na odtworzeniu z pamięci rytmu, który chwilę wcześniej wybijał na swoim instrumencie perkusyjnym kolega. Inną zabawę stanowiło układanie historyjki na podstawie wyrzuconych lub wybranych kości z ikonkami bądź obrazkami. Dodatkowo działała na rozwój wyobraźni. Kolejne przyjemne ćwiczenie na pamięć nazywa się: „Królowa hiszpańska”. Zamierzeniem uczestnika jest zapamiętanie ciągu frazy, która została wydłużona o następny wyraz przez poprzednika z dodaniem własnego słowa. Gwoli podsumowania spotkania, ochotnicy czytali na głos utwór poetycki Bożeny Piergi „Sztuka konwersacji” z książki zatytułowanej Dobre wychowanie wierszem. Tematu uważności dotyka również publikacja pt.: Przyjaciele z Krainy Uważności – komunikacja autorstwa Agnieszki Pawłowskiej, do której poznania gorąco zachęcał nauczyciel – bibliotekarz.

                     Wychowankowie z rosnącymi zapałem, energią, pragnieniem sprawdzenia swoich umiejętności, a także nowych wyzwań, współtworzyli miłą, szczerą, przyjazną atmosferę zajęć.

             

            Emilia Jaczewska

            Foto: Panie Bożena Sakowska i Emilia Jaczewska

          • „Magiczne zaczarowane książki”

          • 4-5. 11. 2025r.

            Biblioteka szkolna gościła p. Martę i p. Monikę z Biblioteki Pedagogicznej w Węgrowie, które poprowadziły zajęcia pt. „Magiczne zaczarowane książki”. W zajęciach uczestniczyły klasy Ia, Ib, Ic, Id.

            Czytanie książek daje liczne korzyści. Dzieci, które czytają, mają dwukrotnie większe słownictwo. Czytanie rozwija umiejętność słuchania, rozumienia i zapamiętywania. Książka pobudza wyobraźnię, ćwiczy koncentrację i pamięć, co przekłada się na lepsze wyniki w nauce. Czytanie od najmłodszych lat buduje solidne podstawy do rozwoju. Na zajęciach dzieci mogły obejrzeć różnorodne książki pod względem treści i formy.

            B. Sakowska

          • Tydzień o zdrowym odżywianiu w świetlicy szkolnej.

          • Od 21 X br. uczniowie klas II c, II d i wszystkich trzecich brali udział w różnorodnych aktywnościach, które miały na celu przyswojenie, a więcej - przypomnienie i utrwalenie wiedzy na temat piramidy zdrowego stylu życia czy też wartości odżywczych owoców oraz warzyw.  

            Wychowankowie robili babki z gliny samoutwardzalnej i piasku kinetycznego kształtu owoców cytrusowych, a także darów jesieni. Wyklejali również bibułą szablony owoców i warzyw. Dzieci rysowały i malowały na chuście animacyjnej ulubione owoce. Wszystkie prace plastyczno-techniczne przebiegały przy słuchaniu ciekawostek, filmiku edukacyjnego, piosenek, jak też rozwiązywaniu quizu, zagadek.  

            Podopieczni mieli udział w grach i zabawach integracyjno-zręcznościowych, np.: „pomidor”, „głuchy telefon”, szukanie torebeczek z suszonymi bakaliami i orzechami od wiewiórki Weroniki, sąsiadki naszej szkoły, „sałatka owocowa” z chustą animacyjną, pantomima, „czarodziejski worek”, „wyścig z dynią”. Ponadto uczestnicy zajęć grali w gry edukacyjne typu „wisielec” (inna nazwa: „4 litery), „ostatnia litera”, memory z darami jesieni. 

            Temat zajęć niezmiennie ciekawił, a ich metody i formy angażowały wielu uczniów, co można dojrzeć na niniejszych fotografiach. 

             

            Tekst i zdjęcia: 

            Emilia Jaczewska 

          • DARY JESIENI

          • Jesień to piękna pora roku, z której możemy czerpać inspiracje do tworzenia wyjątkowych prac plastycznych. Ta piękna pora roku zainspirowała, także dzieci do twórczego działania i odkrywania uroków przyrody w artystyczny sposób. Dzieci uczęszczające do świetlicy dla klas pierwszych uczestniczyły w zajęciach plastycznych i tematycznych, których motywem przewodnim była właśnie jesień.

            Z warzyw, owoców, kasztanów, żołędzi, szyszek oraz kolorowych liści młodzi artyści stworzyli nie tylko różnorodne zwierzątka, ludziki, ale też wesołe stworki i pojazdy. Wykorzystanie darów jesieni, to nie tylko okazja do twórczego działania, ale także okazja do rozmów, zdobywania wiedzy o przyrodzie. Doskonały sposób na rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych, a także wykazanie się pomysłowością.

            Wioleta Rychlik

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Węgrowie
      • (+25) 792-30-97
      • 07 - 100 Węgrów
        ul. T. Kościuszki 16
        Poland
      • Księgowość - Kasa nr bezpośredni (25)792-35-12
      • Więcej informacji w zakładce Nasza szkoła >>> Sekretariat
    • Logowanie