Jednym z celów działalności świetlicy szkolnej jest rozpoznawanie i rozwijanie zainteresowań oraz uzdolnień uczniów. 7 VI br. właściwie podsumowaliśmy zakres zamiłowań, preferencji, umiejętności wychowanków, które uzewnętrzniali przez mijający rok szkolny. W zabawie integracyjnej pt.: „zgadnij, jakie mam hobby?” „świetliki” miały sposobność zaprezentować również te skryte ulubione zajęcia. Zabawa przypomina popularne kalambury. Dzieci usystematyzowały wiedzę o tym zagadnieniu, m.in. układając z rozsypanki wyrazów słownikową definicję hobby. Chętnie wypowiadały się na temat swoich upodobań co do spędzania wolnego czasu. Rozmawialiśmy o tym, jak pogodzić zamiłowania z obowiązkami szkolnymi czy też domowymi. Konkluzję stanowi dobra organizacja czasem, lecz przede wszystkim wyznaczenie priorytetów. Uczniowie tworzyli plakat zgodny z przedmiotem spotkania przy utworach muzycznych zespołu Fasolki i in. Do domu otrzymali karty pracy – „motywatorki”, na których mogą zapisać nazwy zainteresowań i korzyści z nich płynące na podstawie sondażu wśród krewnych i przyjaciół. Mam nadzieję, że dzięki temu poszerzą zrozumienie świata hobby, może nawet znajdą nowe.
Emilia Jaczewska